Campagne ‘Check je werkstress’ van minister Asscher
Lodewijk Asscher is vicepremier en minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. Naast zijn drukke baan, heeft hij ook een gezin met kinderen. Hij weet dat het soms moeilijk is werk en gezin te combineren en dat dit stress met zich kan meebrengen.
Minister Asscher is gestart met een vierjarige campagne 'Check je werkstress'. 1 op de 8 werknemers in Nederland heeft last van werkstress. Bijna 1 miljoen mensen lopen jaarlijks het risico op een burn-out en ander werkgerelateerde psychische ziekten.
Deze campagne is bedoeld om werkgevers en werknemers te wijzen op de risico's van teveel werkstress en moet ervoor zorgen dat het onderwerp bespreekbaar wordt op de werkvloer. Ervaringsverhalen van bekende en onbekende Nederlanders staan centraal.
Zo vertellen onder meer Hugo Borst en Leontien van Moorsel over hun ervaringen met werkstress. Isa Music & Media produceerde de 4 profielvideo's die bij deze campagne hoorden.
Deze campagne is een initiatief van het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid en het Europees Agentschap voor Veiligheid en Gezondheid op het Werk, i.s.m. BKB | Het Campagnebureau. Minister Asscher was o.a. bij RTL Late Night om hierover te praten.
Bekijk hier de profielvideo van:
- Minister Asscher
- Leontien van Moorsel
- Hugo Borst